Nee, dat is niet nodig. Wij bieden altijd de mogelijkheid tot gratis vervangend vervoer, een leenfiets of eventueel onze haal- en brengservice.
Archieven: FAQ's
Hoe werkt uitdeuken zonder spuiten?
Het duurste onderdeel bij schadeherstel is het laten spuiten van de beschadigde delen. Is er bij een deuk geen lakschade, dan is het ook mogelijk om deze schade te herstellen zonder spuitwerk. Via een vakkundig proces van uittrekken of uitdrukken van de deuk wordt deze weer helemaal onzichtbaar hersteld en dat scheelt in de portemonnee. Let wel dat dit alleen mogelijk is als er totaal geen lakbeschadiging in de deuk aanwezig is.
Hoe wordt kleurverschil voorkomen?
Doordat wij precies de kleur gebruiken als de originele lakleverancier wijkt de kleur niet af van de kleur van uw auto. Verwachten wij een risico op kleurverschil met aangrenzende delen, dan gebruiken we kleuregalisatie. Dat wil zeggen dat we aangrenzende delen ook meespuiten waardoor kleurverschil bijna niet meer mogelijk.
Hoe werkt de kleurmeting en mengen van de lak?
Door middel van een speciaal apparaat, de spectrometer, wordt precies de kleur van de lak gemeten. Aan de hand van die meting wordt exact de kleur van de originele lakleverancier gemaakt.
Hoe lang is een offerte geldig?
Uw offerte is 30 dagen geldig.
Moet ik contact opnemen met mijn verzekeraar?
Nee, dat hoeft niet. Is er schade waar een tegenpartij bij is betrokken en u wilt de schade verhalen op de verzekeringsmaatschappij dan hebben wij de gegevens nodig zoals deze staan beschreven in het contactformulier. Wij nemen dan contact op en regelen verder alles. Gaat het om een kleine schade is die u zelf wilt betalen, hoeft u niets te doen. Na reparatie kunt bij ons afrekenen.
Kunnen er meer kosten in rekening gebracht worden dan er op de offerte staan?
Nee, de prijs op de offerte is de prijs die u betaalt. Geen verrassingen achteraf!
Let op: als er in onze garage blijkt dat er meer schade is dan op de foto’s zichtbaar is, dan kan het zijn dat er een extra offerte wordt gemaakt.
Wat bepaalt de prijs van een offerte?
Er zijn verschillende zaken die de prijs van de offerte bepalen, maar de belangrijkste zijn:
• grootte van de schade;
• er moet lakschade gespoten worden;
• er moeten aangrenzende delen gespoten worden om kleurverschil te voorkomen (kleuregalisatie).
• Er moeten onderdelen worden vervangen
Heeft u vragen over uw offerte of heeft u het idee dat uw offerte niet klopt? Aarzel niet en neem contact met ons op via 0299-371829
Moet ik wachten tijdens de reparatie?
Nee, dat is niet nodig. Wij bieden altijd de mogelijkheid tot gratis vervangend vervoer, een leenfiets of eventueel een haal- en brengservice via onze auto-ambulance.
Waarom moet ik bij grotere schade wel een afspraak maken?
Om een juist schadebedrag te kunnen schatten voor de verzekeringsmaatschappij willen wij de auto graag even zien. Door onze jarenlange ervaring hoeft dit niet veel tijd te kosten en kunnen wij door het nemen van foto’s hier later nog even goed naar kijken. Zo kunnen wij een juiste prijsopgave maken en direct alles regelen met de verzekeringsmaatschappij.